Blog

San Francisco

25-07-2013 19:04

Ook vanmorgen uitgeslapen en om half 10 naar het ontbijt gegaan. Een uurtje later liepen we naar Fisherman's Wharf voor een bezoek aan Aquarium of the Bay. Daar mocht je de baby pijlstaartroggen en haaitjes aaien. Ook hebben we een 3D-film gezien, Nellie en Kirsten een animatie over schildpadden en Robert en Jesper een film over haaien. Tussen de middag vis gegeten: fried shrimps met patat en clamb chowder in een broodbol. Als toetje een heerlijk Ben & Jerry's ijsje. Om een uur of 4 gingen we aan boord van de "Chuckies Pride" voor een tocht van een uur onder de Golden Gate en om Alcatraz. Daar waren we net op tijd mee, want een half uur later stond de Golde Gate helemaal in de mist. Alvast boodschappen gedaan voor de rit van morgen en naar het hotel gegaan om even te chillen. Om half 8 naar Rainbow Forrest Café gegaan voor het avondeten.

San Francisco

24-07-2013 23:48

Uitgeslapen tot 8.45 uur en naar het ontbijt in de lobby gegaan. Een erg ruime keus hadden ze niet, maar het was voldoende. Lopend naar Fisherman's Wharf gegaan en nu wat rustiger langs de winkels kunnen lopen. Koffie/fris met lekkere koeken gekocht ter ere van Kirstens verjaardag en die in het zonnetje opgegeten. Na wederom een bezoek aan Pier 39 (het is er echt heel gezellig!) liepen we langs de oostkant van de stad langs de andere pieren. Door Chinatown gelopen en bij een echte Chinese theeproeverij geweest. we kregen elk een heel klein kommetje en mochten verschillende soorten proeven. Omdat Kirsten gisteren jarig was geweest, kreeg ze van de eigenaar Uncle Gee een mooi kommetje en een Chinese naam: Oisam wat loving heart betekent. Na de mint thee kreeg ook Jesper een Chinese naam: Gau-Chai wat hond betekent. Wij moesten er eerst om lachen, maar toen Uncle Gee ging uitleggen dat er onder andere "loyaal, vastberaden, dapper en krachtig" mee wordt bedoeld, kwam het veel positiever over. Vanuit China Town zouden we een bus nemen naar het AT&T Park voor de wedstrijd, maar omdat we genoeg tijd hadden, besloten we te gaan lopen. Om 18 uur kwamen we aan bij het stadion. Binnen wat gegeten en toen op zoek naar ons plekje op de tribune. De familie Groen zat er al. Om 19.15 uur begon de wedstrijd van de San Francisco Giants tegen de Cincinnati Reds. Het was behoorlijk winderig en dus fris. Maar goed dat we 2 fleece dekens in de rugtas hadden gedaan; die hadden we hard nodig! Met een eindstand van 8 - 3 voor de Reds (helaas) was de wedstrijd om 22.50 uur afgelopen. Bus 47 genomen naar Van Ness/Greenwich, 2 blocks lopen van ons hotel. Behoorlijk verkleumd doken we ons bedje in...

Van Kings naar San Francisco

23-07-2013 22:35

Vandaag is Kirsten jarig!!! Ballonnen opgeblazen en haar al zingend wakker gemaakt. Om half 9 naar het ontbijt gegaan, want we wilden op tijd vertrekken... Moet je wel de goede kant op weg 180 op rijden... Uiteindelijk alsnog om 10 uur dus Grant Grove uit gereden ;-( Vlak voor Fresno een paar megagrote pruimen en perziken gekocht bij een fruitkraam langs de weg. Tegen half 4 kwamen we aan in Sausalito, een dorpje aan de nordkant van San Francisco. Geparkeerd en gewandeld door de straatjes en langs het water. Eindelijk weer de zee zien en ruiken! Toen de auto in en... de Golden Gate over de stad in. De eerste pijler was nog goed te zien, maar de tweede stond met de bovenkant al in de mist! We wilden op weg naar het hotel nog langs Postcard Row, een rijtje mooie Victoriaanse huizen, maar omdat er op een kruispunt in de buurt een zwaar verkeersongeluk was gebeurd, konden we er helemaal niet mij komen helaas. Naar het hotel gegaan dus en toen gaan lopen naar Pier 39 waar we met de familie Groen hadden afgesproken. Zij hadden wat vertragiing, dus zijn wij wat gaan drinken in het Hardrock Café. Om 19 uur gingen we met zijn allen Pier 39 op. Bij een visrestaurant hebben we heerlijk zitten eten! Daarna de Pier verder op gelopen en bij de drijvende pontons met zeeleeuwen gekeken. Helaas lagen er maar een stuk of 20. Afscheid genomen van de Groentjes en lopend naar het hotel teruggegaan. Het was behoorlijk fris!

Kings Canyon

22-07-2013 20:32

We hadden verwacht dat de stroomstoring inmiddels wel verholpen zou zijn, maar het lampje dat we gisteren aan hadden gelaten, was nog steeds uit! Frans had vanmorgen al gehoord dat ergens langs weg 180 (bij ons om de hoek) een grote boom op de stroomkabel was gevallen. Vandaar dus nog geen licht en warm water in het toiletgebouw… Om 9.20 uur ging ineens het licht aan! Joepie, alles deed het weer! Na het ontbijt in het restaurant (waar ze ons door de stroomstoring niet veel meer konden bieden dan toast, koffie en thee) eindelijk weer warm water. Nellie had een hele stapel muntjes voor de douches meegenomen, want 3 minuten voor 1 dollar was wel erg kort. Die ene dollar bleek echter ruim voldoende, want 3 minuten onder een straal zo hard als een hogedrukreiniger houd je niet lang vol. Het zonnetje was inmiddels doorgebroken waardoor de temperatuur op een aangename 24 gr. C zat. In het zonnetje zitten lezen en lekker gelummeld. Tussen de middag geluncht bij de cabin en spullen ingepakt om naar Hume Lake te gaan. Eerst natuurlijk nog langs de General Grant Tree, in lengte de grootste sequoia. Daar vertelde een ranger dat tijdens de storm gisteravond windstoten zijn gemeten van 100 mijl per uur! Dan viel het bij ons achteraf dus nog wel mee… Van 3 tot 5 bij Hume Lake gezeten. Terug bij de cabin verder gelummeld en om 19 uur naar het restaurant gegaan. Vandaag zeer veel eekhoorns en chipmunks gezien!

Van Isabella Lake naar Grant Grove Village

21-07-2013 22:02

Deze morgen aangesloten bij het free pancake breakfast op onze KOA. De eigenaar en zijn dochter stonden bij een grote kookplaat waar hij pancakes en worstjes bakte en zij ze uitdeelde aan wie wilde. Daarna de auto verder ingepakt en bij tienen vertrokken richting het noorden. Via een zeer slingerende weg waar we erg melig van werden, reden we door het Giant Sequoia National Forrest. Rond een uur of 2 kwamen we aan in Porterville waar we boodschappen deden en warm hebben gegeten. Vervolgens tussen de appel- en olijfbomen naar het Sequoia National Park gereden. Om 16 uur reden we het park binnen. We bezochten Tunnel Rock, Auto Log (een omgevallen sequoia waar je vroeger nog met de auto op kon rijden)en Tunnel Log (ook weer een omgevallen sequoia waar je onderdoor kunt rijden). We beklommen Moro Rock (ruim 2000 mtr) en bezochten tenslotte de Grant Sherman Tree, in volume de grootste sequoia van de wereld! Om half 9, net voordat het donker werd, checkten we in bij Grant Grove. Precies op tijd zoals later die avond zou blijken… Nadat we de auto hadden leeggehaald, aten we tonijnsandwiches in onze cabin. Omdat het nogal begon te waaien, brachten we de avond al lezend en gamend door in de cabin. Plotseling hoorden we nogal harde knallen: 30cm grote denneappels die uit de megahoge bomen overal op de daken van cabins vielen! En ineens… poef, de stroom uit! Zaten we dan in het donker…Gelukkig had Robert de omgeving bij aankomst al verkend, dus toen het tijd was om naar bed te gaan, renden we met zijn vieren, hand in hand met 2 zaklampjes naar de toiletten. Hopend dat we niet geraakt zouden worden onderweg. Terug begon het nog meer te waaien en zelfs een beetje te regenen. Tandenpoetsen sloegen we maar over, want dat was niet te doen in het donker… Alles bij elkaar heeft het een uur flink gestormd, waardoor we toch een rustige nacht hadden.

RUSTDAG op de KOA

20-07-2013 11:54

Om 8 uur begon iedereen zo'n beetje wakker te worden. Uiteindelijk nog tot 9 uur op bed gelegen. Snel ontbeten zodat de kids weer het zwembad in konden. De familie Groen ging om 11 uur richting Keyesville recreational area om hun geluk te beproeven met goudpannen. Robert en de kids zijn ook mee gegaan. Nellie is op de KOA gebleven voor de nodige was (jaja, dat gaat gewoon door hier ;-)) en ontspanning.

Door Death Valley naar Lake Isabella

19-07-2013 21:35

De wekker wekte ons om 8 uur, dus tijd om te ontbijten, inpakken en wegwezen ;-) Bij Starbuck ontbeten en de auto in naar het Venetian Hotel, want dat wilde Nellie nog heel graag zien. Het was echt de moeite waard: ook hier weer waren er kleine straatjes nagebouwd, met winkeltjes en terrasjes. Doordat het plafond lichtblauw met witte wolkjes was geschilderd, waande je je echt buiten. Er was zelfs een canal aangelegd waarop de gondels voeren! Compleet met gondeliers die in het Italiaans zongen. Hoe echt wil je het hebben?! Uiteindelijk om half 12 de stad uitgereden, getankt en lunch gekocht. Op naar Death Valley. Om een uur of 3 stonden we bij Dantes View, een uitzichtpunt boven het laagste punt van Noord Amerika: 86 mtr onder zeespiegel. Het was daar zo'n 38 gr. C. Na de lunch aldaar reden we weer naar beneden, richting Zabriskie Point. De temperatuur was inmiddels gestegen naar 48 gr. C! Op Robert na, die toch even naar het uitzichtpunt wilde lopen in deze hitte, bleef iedereen lekker in de auto zitten. Op weg naar de westelijke uitgang kwamen we langs Furnace Creek Ranch en hielden we een kleine plaspauze. Hier was het nog warmer: 51 gr.C. Snel dus de auto weer in. Om 5 uur reden we langs de Sand Dunes: een apart stukje in Death Valley waar zowaar echte duinen waren gevormd. Hier stonden we bij 53 gr. C toch even snel te poseren voor een foto. Heter dan dit zal het tijdens onze vakantie vast niet meer worden (gelukkig). Om 6 uur reden we Death Valley uit. Daarna volgde nog een mooie slingerende route bergopwaarts, waarbij op borden langs de weg werd geadviseerd om tijdens de komende 20 mile de airco uit te zetten om oververhitting van de motor te voorkomen. Al zwetend kwamen we op het hoogste punt aan: 1300 m boven zeespiegel. Nu de airco weer snel aan en de auto naar beneden laten rijden. In Olancha getankt en blikjes soep en drinken gehaald. De laatste 3 kwartier voerde ons over een mooie weg richting de KOA. Daar kwamen we om 20.30 uur aan. De kids Groen lagen al in het zwembad. Snel gegeten dus, zodat die van ons ook nog een duik konden nemen. Wij hebben intussen de auto uitgeladen en de bedden opgemaakt. Op de veranda gezeten met een frisje en een wijntje om de foto's over te zetten op de laptop. Het was weer een mooie dag geweest!

Las Vegas

18-07-2013 23:23

Uitgeslapen tot half 9. Robert en Jesper zijn samen gaan ontbijten bij Starbucks in het MGM Hotel en vervolgens The Strip op gelopen. Nellie en Kirsten ontbeten in het hotel bij Pyramids en gingen naar het zwembad. Om 13 uur afgesproken in Hotel New York voor de lunch. Robert en Jesper zijn daar in de Rollercoaster gegaan die zowel buiten, om het hotel rijdt, als binnendoor! Nellie en Kirsten zijn naar de M&M store geweest, een winkel met 4 verdiepingen waar je allemaal M&M spullen kunt kopen. O|m 15.15 vertrokken we met de auto naar het Howard Johnson motel downtown, waar Frans en Yvonne opnieuw gingen trouwen in the Shalimar Wedding Chapel. Om 15.45 uur kwam het hele gezin aan met een witte limousine! Het was heel speciaal om zo'n echte Amerikaanse ceremonie mee te kunnen maken! Om half 5 reed de limo weer naar het Circus Circus hotel waar de Groentjes weer werden afgezet. Ook wij gingen daarheen en proostten we gezamelijk. Om 18 uur waren we allemaal in het Luxor hotel voor het buffet. Heerlijk gegeten en om 20 uur een zwarte limo in voor onze avondtour op The Strip, aangeboden door Frans en Yvonne. Eerst naar het bekende bord "Welcome to Fabulous Las Vegas", vervolgens naar The Bellaggio voor de fontijnenshow. Als afsluiter naar Freemont Street. Een oude straat van Las Vegas dieze een flinke opknapbeurt hebben gegeven: de hele straat was overkapt met een megagroot videoscherm. 20 min daar rondgelopen. We keken onze ogen uit naar allerlei straatartiesten. Ook was er een heel goede band waar de kids de Gangnam Style hebben staan dansen! Een beter einde van deze avond konden we niet bedenken! Om 22 uur afscheid van de familie Groen genomen en naar de kamer gegaan.

Via Zion NP naar Las Vegas

17-07-2013 23:12

Ook vanmorgen vroeg uit de veren: half 7. Om 8 uur vertrokken naar Zion NP. Vooral het laatste half uur reden we langs een erg mooie route. In Springdale hadden we 9 fietsen gehuurd om Zion in te gaan. Ook vandaag was het erg warm: 109 gr F! We vertrokken om 11.15 uur vanuit Springdale naar Zion. Beide families gingen op een gegeven moment apart verder. Wij zijn tot Zion Lodge gekomen en de Groentjes zelfs tot het eindpunt! Wij reden op de terugweg het laatste deel via de Pa'rus trail: een mooi fietspad, dat met bruggen over een kreek slingerde. Om 14.15 uur leverden we de fietsen weer in en een kwartiertje later waren we op weg naar Las Vegas! Om half 5 kwamen we aan bij de Pawn Shop, een pandjeshuis bekend van History Channel. Erg leuk om in het echt te zien. Vervolgens over The Strip naar ons hotel. Onderweg vanuit de auto veel foto's gemaakt van al die byzondere hotels. Om 19 uur checkten we in bij het Luxor Hotel. We zaten op de 5e verdieping van de pyramide, met uitzicht op het zwembad. 's Avonds gegeten bij het Harley Davidson Café! Jesper keek zijn ogen uit naar al die mooie motoren! Daarna via Hotel New York New York, waar ze binnen straatjes van New York hadden nagebouwd, inclusief kinderkopjes op de vloer! Vervolgens liepen we door het Excalibur (sprookjeskasteel) naar ons hotel terug.

Bryce Canyon

16-07-2013 23:03

Vanmorgen om half 7 al opgestaan. Ontbeten en om half 8 vertrokken naar Bryce Canyon. In de Lodge ons gemeld voor het paardrijden. Bij de Horse Corral werden ons de Mules toegewezen (kruising tussen paard en ezel): Robert zat op Rachel, Nellie op Buddy, Jesper op Priscilla en Kirsten op Ruby. Met Cash als gids reden we in een lange rij de Canyon in. Het was echt geweldig! De omgeving was supermooi en we hebben veel gelachen onderweg. Niet alleen om wat Cash allemaal vertelde, maar ook om de mules die om de beurt stopten voor een plas- of poeppauze en onderweg soms bij elke stap die ze deden flinke winden lieten, jak! Na afloop liepen we met o-benen naar een restaurantje voor een bakkie. Omdat er 's middags regen werd voorspeld, besloten we om meteen Bryce verder te gaan bekijken met de auto. Na een lunch bij Sunrise Point reden we terug naar de KOA. De kids hebben nog ruim een uur gezwommen terwijl Nellie een wasje deed. Plotseling begon het te regenen en te onweren, waardoor we helaas niet konden barbequën met zijn allen. In onze eigen cabin ravioli en chicken noodles gegeten. Daarna werd het weer droog, zodat de kids, na een ijsje, nog weer naar het zwembad konden. Nog even een bakkie bij de Groentjes gedaan, toen inpakken en ons bedje in.

<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>